Bloggportalen Statistik

lördag 31 december 2011

Nyårsafton!

I morse när jag vaknade och tittade ut så såg det ut så här utanför balkongen:
Kändes inte som nyårsafton direkt med strålande sol och bara en halv minusgrad, och observera den gröna gräsmattan! :)
Jag tog en promenad innan i parken och det var riktigt varmt i solen! Nu är det till och med plusgrader ute, undrar om vintern kommer överhuvudtaget innan det blir dags för vår? Vintern kanske ställer in sitt uppträdande för 2011/2012 :)

Idag har jag haft lite beauty- day och stod nog i duschen 1 timme idag, har peelat hela mig, lyckades till och med raka benen (!), smörjt in mig från topp till tå med Dermalogica och till och med måla mina tånaglar! Är det nyår så är det! :) Och fastän jag är stor som ett hus så kan man ju anstränga sig lite ändå! :) Det mår man bara bra av!

 Nu är vaggan också bäddad och färdig, blev så sött med Pingu- bäddsetet som jag fick av mamma! Nu ska vi bara packa BB-väskan sen är vi redo för att ta emot Nils! Vi har också köpt på oss hur mycket blöjor som helst, genom Liberoklubben så får man massa rabattkuponger så vi har passat på att fynda blöjor nu med rabattkuponger och andra erbjudanden så igår köpte jag till exempel blöjor för 15:- (!), ett blöjpaket Libero kostar ju annars 108 kr så det är ju inte direkt billigt.

Nu är det bara cirka 11,5 timmar kvar av 2011 och jag börjar nog nästan våga säga att Nils håller sig kvar i magen till efter tolvslaget! Han har varit väldigt lugn idag hittills och jag hade faktiskt en helt okej natt! De flesta brukar ju känna på sig ett tag innan att något är på gång innan förlossningen startar och jag har ju faktiskt mått bättre så det är nog inte på gång ännu iallafall.

Pontus är och jagar idag, på nyårsafton har de alltid traditionell jakt med efterföljande korvgrillning! Idag ska vi ju bara vara hemma och ta det lugnt eftersom jag inte orkar så mycket mer än så :) Vi ska laga god mat, spela spel och sen åka och kolla på fyrverkerier!



Ha en härlig nyårsafton och gott nytt år på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar