Bloggportalen Statistik

söndag 11 december 2011

Oj vilken bra dag!

Idag så kom mamma hit vid elva och vi åkte då till Babyproffsen. Mamma köpte en massa babyprylar till oss som vi behövde! Hon köpte en madrass till vaggan som vi har fått, som jag och Jessie hade när vi var bebisar. Sen köpte hon påslakanset, täcke, en åkpåse, örngott, underlakan och världens minsta kudde! :) Hon hade också med sig bl.a. en jättefin vit overall som jag hade när jag var liten, den såg nästan ny ut! Den är i storlek 70 (fast den var nog mindre än så nu) så den kan bebisen nog ha nästa vinter!
Tack snälla mamma för alla fina saker!



Efter Babyproffsen så åkte vi och hämtade Jessie och begav oss mot Mullsjö, Hotel Mullsjö, för julbord. Vi hade inte varit där innan så vi visste inte vad vi hade att vänta oss :) Men det var jättemysigt och riktigt bra julbord, nog det bästa julbord jag ätit! Vi fick börja ute i foajén med glögg och pepparkakor. 
Sedan fick vi vårt bord, alla bord var märkta med bokarens namn.  Sedan var det bara att hugga in på maten! Det fanns verkligen allt och det mesta var jättegott! Åt bland annat vildsvin, älg, lax, julskinka, rostbiff, potatissallad, revben, janssons, omelett, köttbullar, prinskorv, ägghalvor m.m. och m.m.! :) Sedan var det ett jättefint dessertbord med marängssuisse, chokladmoussé, ostkaka, ris alá malta, godis, kakor, kaffe och en massa annat! Mums! Så nu är jag så mätt så jag ska nog inte äta mer på resten av året :) Det var även ett Luciatåg som kom intågandes, mysigt! Nu blir det soffläge och film med älskling!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar