Bloggportalen Statistik

lördag 10 december 2011

Lördag 10 december

Här är jag och Ronja ute på morgonpromenad, man kan inte tro av bilden att döma att det är den 10 december! Nu får det komma snö tycker jag! Det här "mellan-vädret" med blåst och regn är inget roligt tycker jag. 

Vi gick förbi det "rosa huset" som det spökar i och jag funderade för mig själv vad spökena där inne hade haft för sig inatt :) 
En kompis till mig och Pontus bodde i det huset innan och hon råkade ut för de mest hemska spökligheterna! Bland annat så sattes spisplattorna på av sig själva eller skiftade från 6:an till 3:an av sig självt. Alltid när hon duschat och drog för duschdraperiet och lämnade badrummet och kom tillbaka så var duschdraperiet ihop draget igen... Saker som ramlade ner eller började skramla mitt i natten. Hur mycket som helst hände i det där huset! Hon skulle anmält sig till Det okända på tv så de hade kunnat få klarhet i vem eller vilka som spökade! Hon flyttade därifrån efter ett tag, vilket man kan förstå. Här är spökande rosa huset:


Ikväll är det dags för årets Nobelbankett! Jag brukar alltid sitta och titta på det mest för att se alla fina klänningar! Är ju ganska knasigt nöje annars att sitta och glo på en massa folk som sitter och äter middag haha :) I år ska tyvärr inte prinsessan Madeleine delta, hon är kvar i New York. Hon brukar ju annars stå för en av de finare klänningarna! I år kommer det bara att finnas en klänning designad Lars Wallin och den kommer att bäras av Per Wästbergs fru Sofia, så håll utkik efter  henne! Lars Wallin brukar ju annars stå för flera av klänningarna på Nobelfesten så eftersom det bara är en i år så lär den ju vara något utöver det vanliga!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar