Bloggportalen Statistik

fredag 30 december 2011

Fredagsmys!

Nu är det fredagsmys! Pontus jobbade sent idag till klockan 20:00 så när han kom hem hade jag maten färdig. Gjorde min mammas recept idag på kyckling i ugn med en god sås och potatisklyftor, mumsigt värre blev det!

Nu sitter Pontus på toa (han kan sitta på toa huuuur länge som helst) så jag passar på att blogga lite :)
Snart ska vi kolla på en film som ska vara bra, Contagion med Gwyneth Palthrow, Matt Damon, Kate Winslet och Jude Law! Bra skådespelare och det är Steven Soderbergh som gjort filmen så den borde ju vara bra!

Min goda vän Johanna ringde innan och berättade att de gjort ultraljud idag och de fick veta att de också ska ha en son, Vincent ska han heta! Så roligt! Han och Nils kommer att ha mycket roligt tillsammans! :)
Grattis till er Johanna och Anders!

Här är receptet på kycklingen som jag gjorde innan om nån vill testa på, vilket jag verkligen rekommenderar!

Ingredienser:
4 st Kycklingfiléer
5 dl Creme Fraiche
3 dl Grädde
0,5 dl Soya
1 tsk- 1,5 tsk Sambal oelek

Lägg de frysta eller tinade kycklingfiléerna i en ugnsfast form. 

Blanda creme fraiche, grädde, sambal oelek och soya.

Häll blandningen över kycklingen, det ska helst täcka kycklingen helt! (gör dock inget om lite yta av kycklingen syns, bara att ösa över lite sås)

In mitt i ugnen i 175 grader i 1,5 timmar!

Servera med klyftpotatis eller ris samt en god sallad!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar