Bloggportalen Statistik

onsdag 21 december 2011

Jobbig natt men hittills ändå bra dag!

Jag hade en riktigt jobbig natt inatt, vaknade klockan 02:00 av att jag hade jätteont i magen, kändes som magknip/menssmärtor och jag fick springa på toa hela tiden. Gick inte att sova en blund och jag låg och googlade på vad det kunde bero på. Blev lite uppskrämd när jag läste att förlossningen kan starta med liknande symptom! Men vid 6-tiden gick det över och jag lyckades somna för att sen vakna av att klockan ringde 06:45.. :)

Klev upp något mör och sen begav vi oss till MVC där vi hade tid 08:00. Jag berättade om min natt för barnmorskan och hon sa att det kunde bero på en massa saker, antingen något jag ätit eller bara normala problem som man kan få när det är så trångt som det är i magen just nu :) Bebisen mådde iallafall bra och den hade 150 hjärtslag i minuten, så den var pigg och alert! Den rör på sig mycket så det känns bra! Tänk att man kan bli så glad av att få en fot upp i revbenet hihi :)

Efter MVC åkte Pontus till jobbet och jag gick och la mig igen för att få sova lite. Precis när jag somnat in efter en timme så ringer Pontus och vill veta vad han hade skrivit på en lapp på skrivbordet...! Tack älskling!! :) Somnade iallafall om sen och sov en halvtimme för sedan var det dags att åka och möta upp Johanna på stan för lunch!

Vi åt på Lingon som är en jättemysig liten lunchrestaurang som serverar husmanskost såsom raggmunk, köttbullar m.m. och allting serveras med lingon :) Det var välbehövligt att träffa Johanna för jag mådde mycket bättre sedan! Trots att Johanna tyckte att jag såg ut som en zoombie när vi möttes upp haha! :) Johanna är nu i v.18 och har alltså snart gått halva tiden! Ska bli jättemysigt att vara föräldralediga samtidigt! I sommar kan jag åka ut till henne på landat så kan vi ha picknick ute i gräset med våra bebisar, myyys! :) Vi har ju alltid känt på oss att vi skulle bli mammor samtidigt och så blev det! Ibland ter sig allt riktigt bra!

När vi käkat gick vi till Stadsbiblioteket och jag hittade den bok om profylaxandning som barnmorskan rekommenderade, de hade även boken på dvd så det fick bli både och! Det börjar verkligen bli dags att öva nu, vi är ju nu redan i v.37 exakt idag! Föds bebisen nu så räknas den inte ens som för tidigt född, bara hoppas på att bebisen vill dröja sig kvar tills efter nyår..

Strax ska jag åka och plocka upp Jessie utanför hennes jobb och sen ska vi åka handla de sista julklapparna! Igår fick vi förresten en ny trevlig räkning, förra månaden fick vi ju en räkning från elektrikern på 15 000.. Denna gång fick vi räkning från plattsättaren som gör kakel och klinkers i hela huset (kök+ köksgolv, två badrum, hallgolv, groventrén) på 35 000!! Nåja, man får se det som en ganska liten utgift om man ser till hela husets kostnad.. Ska bli "spännande" att se vad vi får för räkning från målaren.. När det gäller hus så kan man aldrig gissa sig till vad saker och ting kommer att kosta, det enda man kan utgå ifrån är att det blir typ 5 ggr dyrare än vad man gissar på.. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar