Bloggportalen Statistik

fredag 30 december 2011

Årskrönika 2011

Om man ser till världens årskrönika som präglats av kontinentalplattor 
som krockat i Japan, terrordåden i Norge, Khaddafi, de ekonomiska kriserna 
så verkar min årskrönika kanske futtig, men det är MIN årskrönika och 2011 har 
för mig  varit en oerhörd milstolpe i mitt liv och är ett år som jag ALDRIG 
kommer att glömma. 
 
Året började lugnt men med storslagna planer! Vi hade planerat att bli med barn 
under 2011, typ augusti, men blev det redan i april :) kommer aldrig glömma när 
min mens var sen och jag satt med ett graviditetstest på toan som helt plötsligt 
visade två streck, jag var gravid!! Jag började skaka och gick ut till 
vardagsrummet där Pontus satt och pratade i telefon med Erik. "Pontus, du 
måste lägga på!" säger jag och Pontus lägger på och fattar direkt. Det var en 
läskig, chockartad men också lycklig känsla! Men vad hade vi gett oss in i? Ja, och 
det vet vi ju fortfarande inte riktigt :) Här är kort på det graviditetstest som jag 
tog som visade positivt!
 
 
Eftersom vi nu blev med barn cirka 6 månader innan vi hade tänkt 
så fick vi nu bråttom med att hitta oss ett nytt boende. Vi hade ju redan börjat
gå på en del husvisningar sedan innan men nu blev det skarpt läge. Vi var 
nog på sex husvisningar innan Pontus föräldrar såg annonsen om nybyggnation
på Cajos väg. Vi åkte dit och tittade på visningshuset och bestämde oss för det! 
Då var inflyttningsdatumet 20 december, så det passade ju perfekt!
Sen fick vi också ett helt nytt hus där vi fick välja mycket som vi själva ville ha 
det till ett pris som inte var mycket högre än på alla de begagnade husen vi 
kollat på som hade renoveringsbehov dom flesta utav dem. Byggnationen blev 
ju tyvärr försenad redan från början så nu lutar det åt
inflyttning i februari istället. Vi får dock se det som att vi ju sparar en hel del
pengar och boende löser sig ju alltid!
 
 
Sedan gick ju Ronja bort den 13 december 2011. Ytterligare en oerhörd 
milstolpe i mitt liv. Nu har det gått snart 3 veckor sedan hon dog och det 
känns fortfarande tungt och jag tänker på henne många gånger per dag 
men jag kan mer tänka på henne med fina minnen nu och
inte bara sorg. Ronja hade innan hon blev sjuk nu ett ganska bra 2011, 
året började ju inte så bra då vi fick operera bort hennes klo på ena baktassen. 
Hon sövdes ju under operationen och eftersom hon är så gammal så var ju risken
redan då stor att hon inte skulle vakna. Men vaknade gjorde hon och hon läkte fort! 
Under hela sommaren var Ronja pigg och glad och var mycket ute i Knohult, hon 
var ju också med Pontus i Knohult hela älgjakts- veckan. 
 
Visst var hon trött mycket men det är ju så när man är så gammal som Ronja var. :)
Jag är ändå glad för att Ronjas sjukdomsförlopp gick såpass snabbt att hon inte 
behövde lida länge. Här är en bild på Ronja när hon opererat tassen, men här har
hon nästan läkt helt för hon behövde inte ha sin tratt längre som hon verkligen 
hatade att ha på sig! :)
 
 
Nedan följer lite andra bilder från övriga händelser under året som gått:
 
Pontus tog motorsågskort:
 
Jag råkade krocka Pontus bil :) :
 
  Jag var i Dortmund, Tyskland en vecka i jobbet:
 
Här är när mamma fyller år och hon har precis öppnat sin present från mig
och Pontus, det är två muggar som det står mormor och morfar
på. Vårt sätt att berätta att vi ska få en bebis! Hon blir så himla chockad och
jag lyckas föreviga detta på kamera:

Vi har gjort totalt 3 ultraljud på bebisen detta år, detta är en bild från första:
 
Kräftskiva i Vaggeryd, här med Jessie och far på bild:





Vi var i Åsens by för polishunds- uppvisning m.m.:
 
Ronja hjälper till med att röja i skogen:

Jag var med om en otäck olycka på E4:an då bilen framför voltade:

 Jag och Pontus var i Stockholm på vår semester:
 
Vi har varit och hälsat på Frida och Mathias i Göteborg:
 
Kräftskiva i Knohult :) :
 
 Jag var med på min första jakt och Pontus sköt en bock!:
 
Pontus saknar sin bästa vän Erik som flyttat till Göteborg
och Pontus lyckas bli utvald för denna reklamaffisch som satt uppe över 
hela Göteborg, vad är oddsen liksom?? :) :
 
Vi firar midsommar med Per, Jenny, Cickan och Erik i sommarstugan vid sjön i Knohult:
 
Vi köpte en barnvagn i Gislaved:
 
Rolf har precis fått hem sin nya King Cab och han påminner lite om ett
barn på julafton! :)
 
Vi hade den årliga festen med jobbet som i år hade temat Studio 54:
 
En bild säger mer än tusen ord :) :
 
Här är när vi är ute och letar efter nya möbler till nya huset: 
 
 
Denna bild är från Stefan Livs minnesceremoni i Kinnarps arena :
 
Pontus föräldrar sålde lägenheten och vi hade visning:
 
Älgjaktsfesten 2011:
 
Jag jobbade min sista dag på jobbet på mer än 1 år och passade på att
lämna en fin hälsning till min kollega som jag delar kontor med.
Hejdå på typ 20 olika språk :)
 
För att sammanfatta så har det varit ett mycket händelserikt år!
Ett år fyllt av både glädje och sorg. 
Nu går vi snart in i 2012 som med all säkerhet
också kommer att bli ett händelserikt år!
 
Gott nytt år! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar