Bloggportalen Statistik

söndag 6 november 2011

Trötta!

Idag är alla i familjen trötta, till och med hunden!
Igår hade jag lite födelsedagsfirande med mor, far, jessie, anders och så jag och pontus så klart! Vi bjöd på 3- rätters, toast skagen till förrätt, ryggbiff, hasselbackspotatis med bea till huvudrätt och marängsviss till efterrätt! Det funkade bättre än förväntat att laga så mycket mat i vårt minikök. Vi hade flyttat ut köksbordet till vardagsrummet så vi satt där och åt :)
Sen hade vi premiär för årets första glögg-smakning, mums! Det blev väldigt sent igår, vi var i säng först vid 01:30 så därav en seg dag idag, men det är det värt ibland! :)
Jag fick pengar, blommor, mystofflor och presentkort i födelsedagspresent!

I veckan som varit så har det hänt en hel del!
I måndags var vi vid huset och pratade med snickarna, vi var inne i huset för första gången! Vi ordnade så att de förstärker väggen där vi ska platt-tv:n och justerade placeringen av centraldammsugaren. Direkt efter det så åkte vi på sista träffen med föräldragruppen och vi pratade då en hel del om förlossningen m.m. Vi bytte telefonnummer med varandra så vi får se om vi kommer att hålla kontakten med något utav paren!

På tisdag går vi in i v.31, alltså bara 9 veckor kvar tills vi är en till liten person i familjen!

I tisdags var vi på MVC och gjorde kontroll och allt var bra med mig och bebisen, skönt att veta!

I onsdags var vi och hämtade bilen på Nifab i Sävsjö så nu har vi bytt bromsar och en ABS- sensor så förhoppningsvis behöver vi inte göra någon mer service på bilen på hela nästa år, skönt!

I fredags så var Madde och Glenn här och fikade, de berättade att de också ska bygga hus! De ska bygga ett timmerhus nästan där de bor idag, kommer bli kanonfint!

Nu ska jag och bobo gå ut med Ronja och se efter om ljusen fortfarande är tända i kyrkogården! Här är rävsvans- blomman jag fick igår, cool! :

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar