Bloggportalen Statistik

lördag 10 september 2011

Stefan Liv 1980-2011

Det är verkligen helt ofattbart vad berörd man kan bli av en annan människas bortgång, en människa som man egentligen inte ens kände men som var så oerhört folkkär. 

7 September blir en dag som sent kommer att glömmas.
Jag får push- notiser på större nyheter till min telefon och då den 7 september så fick jag en push-notis om att hockeylaget Lokomotiv i Ryssland hade kraschat i en flygplansolycka. Detta var inget som jag reagerade så mycket på för jag tänkte ju självklart inte på att någon man kände till skulle ha varit med på det planet.
Några minuter senare kom en ny push-notis som löd: "Stefan Liv befaras ha varit med på det kraschade planet". Det kom som en chock men jag vet att jag in i det sista trodde att han inte hade varit med på planet eller åtminstone överlevt. Men bara någon timmar så bekräftades det att Stefan Liv varit ombord på planet och avlidit.

Planet kraschade vid starten, planet fick inte tillräckligt med höjd och flög in i någon typ av antenn på flygtornet. Planet fattade eld och kraschade ner i floden Volga precis vid flygplatsen. De avlidna ska ha dött direkt.
Endast två personer överlevde, en besättningsman och en utav spelarna. Spelaren har allvarliga skador, bland annat 90 procentiga brännskador.

Idag var jag på Kinnarps Arena på minnesceremonin där. Det var otroligt mycket folk och alla var så märkbart berörda och många grät öppet.

Johan Davidsson och flera andra lagkamrater var bland de första som gick fram och la rosor vid Stefans minnesplats på isen. De grät och föll ihop på knä.
Livs familj var på minnesceremonin i Ryssland. Livs kropp kommer att flygas hem till Jönköping idag.

Mina tankar går till Stefans familj, sin fru och två små barn. Stefan gifte sig för bara två månader sedan.
Vila i frid Stefan!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar