Bloggportalen Statistik

torsdag 15 september 2011

Full rulle!

Herregud vad veckorna går snabbt! Det är verkligen hur mycket som helst nu både på jobbet och hemma. Försöker att ta det lugnt men det är svårt när det är såhär mycket av allt. I tisdags var jag i vecka 23 så nu närmar det sig med stormsteg! Bebisen har blivit väldigt aktiv i magen och håller på med gymnastik på kvällar och nätter så min sömn är sådär bra :)
Nyss kände jag inte av bebisen nånting alls i magen och nu är det tvärtom, lite väl mycket aktivitet! :)

Igår köpte jag en spjälsäng begagnat. Fick sängen, madrass, bäddmadrass, kudde och täcke för bara 500 .-, så där sparade vi in yttterligare en slant!
Kan behövas nu när vi gjort föräldraledighetsplaneringen och vet hur mycket vi kommer få ut efter skatt sen!!
Här nedan ser ni planeringen, den vänstra kolumnen är för mig och den mindre summan jämt den större summan är vad jag får ut efter skatt. Jag är ledig mellan 2012-01-10 och 2013-01-09 och tar då ut bara 4 SGI dagar per vecka så dagarna räcker längre. Pontus är hemma mellan 2013-01-10 och 2013-08-31 och tar då ut 5 SGI-dagar per vecka så då har vi lite mer pengar ut. Sen tar Pontus ut 4 veckors semester fram till oktober och jag har semester nu från 19 december fram till bebisen kommer! Så vi behöver inte skola in bebisen på förskola förrän bebisen är 1 år 9 månader ungefär.

Här är en bild på spjälsängen:
Trivselhus meddelade igår att vi kommer kunna flytta in i huset den 20 januari, så 1 månads försening blir det. 20 januari har jag ju kanske inte hunnit föda ännu. Ganska skönt ändå att få lugn och ro i jul och bara kunna njuta av min semester! Man får se det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar