Bloggportalen Statistik

fredag 12 augusti 2011

Göteborg!

I onsdags så åkte vi till Göteborg för att hälsa på Pontus syster Frida och hennes sambo Mattias och även Pontus bästa kompis Erik och hans flickvän Cickan.
 Jag hade klipptid i Liared den dagen så vi stannade där på vägen till Göteborg så jag kunde toppa och slinga håret. Min frisör hade fått hem sin nya valp som var med i salongen. En jaktlabrador som var 10 veckor gammal och såååå söt! Vi blev sugna båda två på en liten valp, skulle ju vara bra timing med en valp i samband med vår föräldraledighet.. Ja, vi får grunna på detta!






Efter en mycket lyckad klippning och slingning så begav vi oss vidare mot Gbg. Väl framme så lämnade vi våra grejer i den övernattningslägenhet som Frida bokat åt oss. Verkligen jättesmidigt att deras bostadsrättsförening har 2 övernattningslägenheter som går att boka! Sedan tog vi varsin fördrink (min alkoholfri givetvis!) och sedan begav vi oss med buss till Järntorget för att sedan ta båten till Eriksberg där vi bokat bord på restaurang Rivercafé som låg på en brygga ute på vattnet och som serverade fantastiskt god mat! Vi åkte hem sent och somnade gott!

Dagen efter så åkte vi till Slottskogen och vandrade runt där. Slottskogen är verkligen jättemysig att promenera runt i och de har många djurhagar med dovhjortar, älgar m.m. Kul att titta på! Sedan gick vi till Haga som är ett gammalt område i Götebord med massa små söta butiker och caféer. Här käkade vi lunch och shoppade lite. Jag hittade ännu en body till bebisen på Villervalla som var på rea!

Sedan åkte vi till XXL som är en jättestor friluftsaffär med bra priser på det mesta, jag köpte ett jättefint regnställ från Didrikssons som det var 40 % rea på. Efter det så åkte vi hem till Erik som bor i Örgryte och han bjöd på kaffe och glasstårta! 
Sedan åkte vi hem och på vägen stannade vi i Borås och åt på en mysig restaurang som hette Lilla Krogen!
Nu ska vi åka och hämta Ronja som varit på hundsemester i Knohult en hel vecka! Ska bli skoj att träffa min lilla tjej igen!
Sen har vi en semestervecka kvar innan vi börjar jobba igen, syter lite för att börja jobba för jag vet att jag har en så fullspäckad höst framför mig! Redan min första vecka efter semestern är helt fullbokad i kalendern :( Men, men det är ju kul också! Och sedan den 19 december går jag på semester till den 10 januari och sedan är jag föräldraledig ända till februari 2013!

Hej hopp!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar