Bloggportalen Statistik

måndag 18 april 2011

Ny vecka

Imorgon är det dags för jobb igen, jag har varit ledig idag och sen förra veckan var jag ju i Dortmund i jobbet. Jag jobbar dock bara tisdag och onsdag för sen har jag påskledigt ända till tisdag nästa vecka, skönt! Hoppas det fina vädret håller i sig! Idag var jag och klippte mig i Liared, jag blev nöjd som vanligt! Idag fick det bli en lite lockig frisyr:



I Dortmund passade jag på att göra stan och handlade lite nya klädesplagg, hittade en massa fint! Köpte även ett par nya solglasögon, som jag verkligen behövde. Åt en massa gott, bland annat något hette Spätze (vet inte om det stavas så) som var en blandning av spagetti och potatis, riktigt gott faktiskt! Onsdagar i Tyskland är det tradition att äta schnitzel med pommes, det kallades för Schommes tror jag.. Typ som våra torsdagar då man ska äta ärtsoppa :)
 
Här är lite bilder från min vistelse i Dortmund:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar