Bloggportalen Statistik

tisdag 25 november 2014

Renoveringen, hämtad bil, julmarknad m.m.

Mina uppdateringar börjar bli sällsynta här dessvärre, kommer bättra mig snart :)  

Nu är det snart 1:a advent men jag har faktiskt redan börjat smygpynta lite här hemma. En grankrans och lite ljusslingor har jag satt upp utomhus och inne har en stjärna och adventsljusstaken med kommit upp. Gäller att börja i tid för julpynts-junkees som mig! 

Till Knois-huset har vi nu valt fondtapet till matsalsdelen och mamma har köpt två precis sådana lampor i koppar som jag letat efter att ha över köksön. 

Golvvärme i köket är lagt, nya fönstrena kom igår, målaren är på plats, ja mycket händer fort!

Nils kräktes igår efter förskolan, är bättre idag men har stannat hemma och vilat. Ingen annan av oss har insjuknat så det verkar inte bli en repris av vår jul förrförra året då vi låg däckade allihopa, hu det var ren misär.

Linnea den lilla solstrålen knatar runt här hemma med sin gåvagn, eller så skjuter hon Nils garage framför sig. Nog inte långt kvar tills hon vågar försöka på egen hand! Hon kan stå ganska långa stunder nu utan att hålla i sig.

Och nya bilen fick vi hem idag också! Så kul, man vill bara vara ute och åka. :) Kvällsläsningen för dagen får bli instruktionsboken så man lär sig alla finesser!

Nils har blivit en väldigt hetsig passagerare. Så fort man stannar vid rödljus eller inför rondell så skriker han "Kör mamma, kööööör!!" Haha :)

I övrigt så var jag och barnen hos mor och far i fredags, vi var på middag hos familjen S i Skillingaryd i lördags, jag och Nils var på julmarknad i Järsnäs i lördags (eller var det i söndags?) och sen har det varit en miljard övriga ärenden att ta hand om så det är som vanligt fullt upp här hemma. Precis som jag vill ha det :)




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar