Bloggportalen Statistik

onsdag 1 oktober 2014

Hitta djur

När Nils är hemma från förskolan på onsdagar och fredagar så sitter vi alltid och äter långfrukost framför Barnkanalen och jag läser morgontidningen. Idag slog vi nog rekord, vi åt frukost mellan 07:30 och 09:30..! Älskar dessa långfrukostar, de kommer jag att sakna sen när jag börjar jobba igen. 

Efter frukost så gick vi ut och tog oss an Nils första småkrypsbok! Den går ut på att man ska hitta olika djur och skriva ner vart man hittade dem och när. Sen får man lära sig en massa om varje djur, bra även för en själv haha :) Idag hittade vi skogssnigel, tvestjärt och mask! Tvestjärtarna bor under en kruka på utebordet, nice...! :/ 

Tittar på Bonde säker fru och speed-datingen, får plocka fram skämskudden haha! :) 

På tal om djur förresten så gillar både Nils och Linnea att leka med mjukis-ormen som Nils fick av Jessie i julas. Det slog mig att det kanske inte är så bra för på landet så kanske de sitter och leker med en riktig orm rätt som det är?? Fy, värsta mardrömmen..! 

Min frisör berättade om när hennes lille son var ute i trädgården och hon står och pratar i telefon. Hon ser att sonen tar upp en pinne, men helt plötsligt ser hon att "pinnen" slingrar sig runt hans arm!!! Hon hade bara slängt ifrån sig telefonen och sprungit fram panikslagen till sonen, men det hade "bara" varit en kopparorm som tur var :) Men fy, sånt vill man inte vara med om alltså!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar