Bloggportalen Statistik

onsdag 24 september 2014

Kikhosta

Linnea har varit snorig nån vecka och fick hosta i förrgår. På natten hostade hon så hon kräktes och likadant var det inatt. Igår em/kväll var Pontus och jagade och Nils var hos farmor/farfar.

Linnea satt och lekte och började hosta och fick inte luft. Jag dunkade henne i ryggen men det hjälpte inte. Jag fick in mina fingrar i hennes mun och fick ut jättemycket slem och då kunde hon andas normalt igen. Men fy vad otäckt det var!!

Farmor/farfar har haft jättejobbig hosta sedan början av september och har misstänkt att det varit kikhosta så därför var jag extra vaksam på Linnea eftersom hon inte fått full vaccination för kikhosta ännu.

Ringde barnmottagningen och fick komma dit idag. De skrev ut antibiotika och tog ett svabbprov långt upp i näsan. Så om några dagar får vi veta om
hon har kikhosta men hon ska ändå äta antibiotikan nu två gånger per dag nu även om vi inte vet diagnos ännu. Om det inte är kikhosta så ska hon sluta med antibiotikan.

Läkaren sa att medicinen skulle smaka äckligt men Linnea tog den utan
problem, och svabbprovet gick också bra fastän det måste varit hur obehagligt som helst. Lilla gumman, så duktig!

Nu får vi bara hoppas att hostan fort ger med sig. Jag vågade knappt sova en blund inatt för jag var så orolig för att hon inte skulle kunna andas igen. 

Jag har förvarnat Johanna också som var här med lilla Mira häromdagen, så att de åker in direkt första dagen om hon får likadan hosta. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar