Bloggportalen Statistik

söndag 1 juni 2014

Uppmärksamhet

Nils håller fortfarande på och gömmer sig. Oftast hittar jag honom fort men igår så lyckades han verkligen hitta ett bra gömställe..! Som vanligt så passar han på att hitta på bus när jag sitter och ammar Linnea, så även igår. Han stack uppför trappan med hans "nu ska jag hitta på bus"-leende. 

När Linnea käkat klart så ser hon också till att avlägga en rejäl laddning poop så jag får byta blöja innan jag går upp för att se efter vad Nils har för sig. 
Väl uppe på övervåningen så ser jag inte Nils och det är knäpptyst. Jag ropar på honom och letar överallt, men hittar honom inte nånstans! 

Då hör jag hur det börjar fnittra från sängen, Nils har gömt sig under våra täcken som låg obäddade i en stor hög i sängen..! Förgrymmade unge! :) Men bra gömställe det var det. :)

Nils har även kommit på ett annat sätt att få uppmärksamhet på. Och det är att låtsas ramla och bli låtsas-ledsen hihi, sötnöten. Vilken fantasi dem har de små hihi 

Pontus var iväg på jobbfest hela eftermiddagen och kvällen igår. Natten till igår så var han ute och hjälpte en kompis som skjutit ett vildsvin. Så Pontus är väl inte direkt utvilad efter helgen! När vi lämnade Pontus på förfesten igår så blev Nils helt hysteriskt ledsen i bilen och grät hela vägen hem, stackars lilleman. :( 

Men när vi kom hem så blev han glad igen då han fick leka i bilen lite :) och sen kom ju hans mormor och morfar och även hans faster Frida med sambon Mattias som var på genomresa!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar