Bloggportalen Statistik

måndag 2 juni 2014

Gipsad klumpsedums!

Otur! Nej otur är väl fel ord, klumpighet är nog mer passande! Igår hade vi varit nere i stan hela familjen och när vi kom hem så bar vi in grejerna från bilen. Jag skulle bara hämta någon sista grej i bilen och skulle kliva över grinden här ute. Den går inte att öppna för vi har ståltrådat fast haspen eftersom Nils har lärt sig att forcera den..

När jag kliver över så fastnar jag med sandalen i översta pinnen och bara ramlar pladask på stenplattorna nedanför. Landar på vänsterarmen och blir liggandes. Man blir ju så chockad när man ramlar! Det är ju så pinsamt också haha! :) Hade det skett i stan t.ex. så hade man ju bara flugit upp och låtsats som ingenting haha :)

Armen gjorde bara mer och mer ont och jag kände ju att det inte bara skulle bli ett blåmärke.. Så jag ringde 1177 och fick en tid på jourcentralen i stan 17:30. då var klockan 16:55 så vi lasta in kidsen i bilen igen och jag fick pumpa ur mjölk i bilen. Nils var ju tvungen att äta så när jag blev avsläppt så åkte de och hämtade med mat och tog med hem till Jessie och Anders som bor i närheten. Nils fick en jättefin mjukis av Jessie!

Samtidigt på jourcentralen blev jag undersökt och fick en remiss till röntgen på Ryhov. Läkaren misstänkte skada på båtbenet och eventuellt något mer. Så sen tog jag bussen upp till Ryhov, resten av familjen käkade ju så jag ville inte stimma med att de skulle komma och skjutsa. Väl på Ryhov så fick jag komma in rätt fort på röntgen. Det var svårt att få bra bilder på båtbenet så man fick vinkla armen i de mest konstiga vinklar, vilket var sjukt plågsamt när man hade ont!

Sen fick jag gå till akuten och vänta där på ortopeden. Fick komma in efter en stund och fick veta att en liten flisa slagits av på strålbenet och en eventuell fraktur på båtbenet, bilderna kunde inte säga säkert. Sen blev jag gipsad och ska ha det nu 2 veckor och blev sjukskriven 2 veckor. Sen ska jag röntgas igen och så får vi se då om skadan är läkt. Men det gör mest ont på strålbenet och inte lika ont där båtbenet sitter så förhoppningsvis läker det fort.

Jag var hemma igen 21:30 så allting tog ju ändå inte så lång tid, jag fick skjuts av snälla Cickan hem för Nils låg ju hemma och sov.

Aaaah så surt med gipset, och så fort jag stöter mot eller rycker till så gör det sjukt ont! Får käka alvedon och inget starkare eftersom jag ammar. På ena sidan är det svårare att amma så där har jag fått pumpa ur, men det funkar på den sidan om jag ligger ner och ammar.

Pontus får försöka jobba lite då och då, han kan ju kolla mail och sånt hemma och får sen vabba resten. När Nils är på förskolan så funkar det ju hyfsat men jag är så rädd att tappa henne om det strålar till sådär i armen som det gör när man stöter till den. Sen är det ju väldigt svårt att byta blöja m.m. med bara en hand. När jag hjälper till med fingrarna på den gipsade armen så gör det ju ont och det är kanske inte så bra om det ska läka.

Nåväl får hoppas att dessa två veckor går bra och att jag sen är frisk!

Och nu får vi fixa ett bättre lås till grinden så man kan öppna den.. :)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar