Bloggportalen Statistik

fredag 2 maj 2014

Vägskäl

Inatt har jag haft en grubblarnatt. Tog flera timmar innan jag lyckades sopa undan grubblandet och somna. Vi står inför ett rejält vägskäl och vi måste snart fatta ett beslut. Jag kan inte gå in närmare på vad det gäller just nu tyvärr. 

Men om vi väljer den ena vägen så är den vägen ganska rak och man kan se ganska långt fram hur det blir om vi väljer den vägen. En ganska trygg väg med andra ord. Sen är det den här andra vägen som jag inte alls känner till särskilt väl och därför inte vet hur resan kommer bli om vi väljer den. Vad är bäst för barnen? Det finns för- och nackdelar med båda vägar.

Av mina erfarenheter så vet jag att det oftast blir bäst om man väljer den lite främmande vägen, den som känns lite skrämmande. För när man kommer ut på andra sidan och kan titta i backspegeln så kan man se att man gjorde rätt val av olika anledningar. Att välja den trygga vägen gör att man går miste om mycket och missar många möjligheter. 

Och sen tänker jag att om man nu skulle ta fel beslut och inte trivas med det val man gör så kan man ju alltid göra något åt det. Det finns alltid alternativ!
Hmm, vi får fundera lite mer över det här. Hur som helst så blir det ett väl genomtänkt beslut, vad det nu än blir! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar