Bloggportalen Statistik

onsdag 14 maj 2014

Linnea 4 månader, dopskola, vägning och tävling!

Idag blir vår lilla tjej 4 månader gammal! Så nu skulle hon kunna börja med smakportioner, känns ju helt crazy...! Nja, det väntar vi med lite till, hon får minsann vara minibebis ett tag till :)

Igår var vi på dopskola och hade barnvakt till båda barnen. Kändes väldigt konstigt att inte ha med sig åtminstone ett barn...! Men också väldigt skönt, vi måste snart boka in barnvakt igen så vi kan komma ut lite på tu man hand. Barnen hade varit snälla mot sina morföräldrar, Nils hade målat m.m. Det här med att måla har ju blivit otroligt poppis. Idag när Nils gick upp så plockade han fram sin vattenfärg och penslar det första han gjorde hihi :) 

Och idag var det då även vägningsdag, samt final i min och Jessies tävling! Det var en illa vald vecka för tävling, jag gick bara 3,5 km förra veckan p.g.a. kasst väder (dålig ursäkt) och jag har ju bakat en del och såklart provsmakat hehe :) 

Så jag hade bara gått ner 0,3 kilo, men ändå minus och det får man vara glad för! Totalt 3 kilo minus sedan jag gick med i VV! Och hur gick det då för Jessie? Som tur var (för min del) så har hon bl.a. varit iväg i Malmö och där inmundigat en del alkoholhaltiga drycker och det är ju big no no om man vill gå ner i vikt, så hon hade faktiskt ökat 0,4 kg så jag vann! 

Men av någon anledning så känner jag på mig att hon förlorade med flit för att bjuda mig på räkfrossan eftersom jag är en mammaledig fattiglapp haha! :)








2 kommentarer:

  1. Haha, hon bara: "jag dricker den här ölen enbart för dig Linda!" :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, väldigt gentilt av henne! :)

      Radera