Bloggportalen Statistik

torsdag 15 maj 2014

Lejonungen

Igår var Nils och Pontus på läkarbesök på Lejonungens barnmottagning. De konstaterade ju det uppenbara , att Nils har pälsdjursallergi. Så de skrev ut medicin som han ska ta när han får en reaktion. De skrev ut det i fyra så att han kan ha medicin ståendes på förskolan, hemma och hos far- och morföräldrar. De sa också att chansen att Nils ska växa ifrån allergin är större om han undviker att få dem allergiska reaktionerna, särskilt så stora reaktioner som den han fick i lördags. 

Idag har jag bakat inför dopet nästa helg, det gick väl sådär kan jag säga med en missnöjd Linnea som inte ville sitta i sin babysitter. Så kakorna blev inte direkt bakade med kärlek, de är fyllda med en deciliter stress och några matskedar irritation! Jag ska skicka iväg Pontus med barnen till lekparken på söndag så jag kan få någon timme i ensamhet så jag kan fokusera på enbart bakning! Tack och lov så kunde svärmor och Lina avlasta stort genom att baka tårtorna, jag är er evigt tacksam! :)

Nu ska jag hinna få i mig lite lunch också innan hämtning på förskolan 14:30!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar