Bloggportalen Statistik

tisdag 13 maj 2014

Grattis till mamma/mormor & Linnea!

Idag fyller min kära mor och barnens mormor år, 52 år närmare bestämt! 
Stort grattis önskar hela familjen. Och Linnea har dessutom namnsdag idag! 

Linnea firade sin namnsdag genom att sova till 10:45! Hon är verkligen en sjusovare, hihi ♥ 
Hoppas att det håller i sig, det finns ju inget bättre än att kunna ligga och dra sig på morgonen! 

Nils den lilla busen höll förresten på att skrämma livet ur mig igår. Sedan en tid tillbaka så har vi börjat ha trappan öppen så Nils kan gå upp och ner som han vill. Så han gick upp igår och jag bytte blöja på Linnea här nere. 

Efter en liten stund hör jag att Nils ropar från sitt rum så jag går upp för att kolla vad han vill. När jag kommer in i hans rum så står han i fönstret och pillar på snöret till rullgardinen! Det såg så sjukt otäckt ut, tänk om han hade fått för sig att trä snöret över huvudet och sen skulle ramlat ner! 

Nils hade klättrat upp på sitt bord och sen upp i fönstret, tur att vi har barnlås på fönstren iallafall så att de inte går att öppna. Och snörena till rullgardinerna får vi se till att binda upp ordentligt, hu. Jag har börjat få sådana jobbiga katastrof-tankar, jag kan ligga och tänka en massa hemskheter om vad som hade kunnat hända i olika situationer, alltid när det gäller barnen. Svårt att skaka bort dem där hemska tankarna! Men det måste man ju försöka göra, annars blir ju knäpp på riktigt. 

Gammal bild på Nils och hans mormor när Nils var bebis

Nu är jag vaken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar