Bloggportalen Statistik

måndag 26 maj 2014

Allergireaktion nr.3

Idag på morgonen när Nils gick ner på nedervåningen så började han nysa och sen direkt efter svullnade hans ögon upp och han började klia sig i ögonen. 

Vi fick ge honom allergimedicinen som vi fick utskriven från Lejonungen för första gången, den smakade Piggelin och började verka på en gång. Så skönt att ha en effektiv medicin att kunna ge direkt när han får en reaktion! 

Därefter åkte de iväg till förskolan. Jag började dammsuga för vi tänkte att det kanske kommit in katthår. Men när jag gick förbi matbordet så känner jag doften av blommor och ser att pionerna i den bukett som jag fick av Pontus igår har slagit ut under natten. 
Jag googlade och pioner är en sort som många är allergiska mot. Gäller även prästkragar, liljekonvalj, syren, björkris, freesia och viol, så de får vi undvika hädanefter. Blombuketten blev degraderad till en utomhusplats på framsidan där Nils inte brukar vara :) 

Från Lejonungen fick vi även en mask med astmamedicin för Nils att andas i när han får astmabesvär. Han använde den några gånger förra veckan då astman dröjde sig kvar några dagar efter hans anfall i lördags. Vi köpte ju även en leksaks-doktorväska som vi har lekt med en hel del så Nils tycker att doktorsprylar är roliga och inte läskiga längre :)

Huvudmisstänkte boven: Pionen

Mirakelmedicinen

Nils astmamask


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar