Bloggportalen Statistik

torsdag 13 mars 2014

Vinter igen?!

Jahopp, då var vintern på väg tillbaka hörde jag! Fy vad tråkigt!!
Tur då att jag verkligen har tagit vara på de här härliga vårdagarna! Vi har gått på långpromenader och njutit! Igår gick vi till Huskvarna hamn och det var till och med för varmt att gå i tröja, mötte till och med flera i t-shirt! Kändes väldigt konstigt när det ändå bara är i början av mars. Linnea invigde Nils gamla söta björnoverall som Jessie köpte, den är perfekt till varmare väder. Men idag åkte vinteroverallen på igen, det var bara 6 grader i förmiddags när vi åkte ner till stan.

Nils har de senaste lämningarna på förskolan bara rusat in och när jag har hämtat så ska han först visa massa olika leksaker med mera så det har dröjt länge innan vi kommit därifrån hihi :) Så härligt att se hur kul han har det och vad mycket han får lära sig! Nu är det luft som är temat och barnen får experimentera med vad man kan göra med hjälp av luft. T.ex. blåsa bubblor i vatten, blåsa upp ballonger, flyga drake m.m.

I förmiddags åkte jag och Linnea ner till stan och kikade runt i lite butiker samt promenerade. Kul att promenera på andra ställen än bara hemmavid! Sen åkte vi till Ica Maxi och storhandlade tillsammans med stadens alla pensionärer och föräldralediga :)

Idag är det förresten beräknad födelsedag för Vincents lillebror/lillasyster!!
Så spännande, jag går som på nålar och kollar telefonen hela tiden och inväntar ett mess där det står "nu åker vi in..!" 



Storhandling var ju rätt intressant tyckte Linnea

Glad vs. ledsen





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar