Bloggportalen Statistik

torsdag 6 mars 2014

Nu är det klippt!

Igår åkte vi ut till familjen H och superhöggravida Johanna! 
Jag hade med mig lunch och fika, när man snart ska föda så förtjänar man att pysslas om och skämmas bort lite extra! :) vilket Johanna även gjorde med mig när jag var höggravid och det uppskattade jag enormt mycket!

Vi hade ett mission också för dagen- att försöka med det svåra uppdraget att klippa Nils! 

Nils har fått för sig att hans hår är känselspröt eller nått för så fort man bara tar i hans hår så säger han "aj, aj!" och ruskar på huvudet frenetiskt. 

Jag har fått klippa det värsta när han sover så hans frisyr har ju sett lite rolig ut haha! :) Men igår så lyckades Johanna efter en hel del om och men att klippa honom! Vi mutade med havrefras och film på datorn, då gick det till sist! Johanna är ju fd. frisör så hon lärde mig en hel del om hur man ska klippa, så nu ska jag försöka öva på Nils ofta så han vänjer sig vid att man håller på med hans hår.

Jag köpte för ett tag sedan en frisörsax på Jula för endast 99 kr, och den tycker jag är jättebra! Johanna tipsade även om en effileringssax som gör att man slipper dom här kanterna som lätt blir med vanlig sax, en sån ska jag googla reda på tänkte jag!

Nils och Vincent hade så kul igår! Dem lekte jättefint ihop och blåste på varandras magar och höll på hihi, och många kramar blev det också! :)
Linnea gjorde som vanligt inte mycket väsen av sig. Bara hon får mat, närhet och lite nya blöjor då och då så är hon helnöjd. Nöjdare bebis får man leta efter! :)

Grabbarna käkar kantarellpaj till lunch

När vi åkte ut till familjen H så somnade Nils och hans huvud hängde ända ner i overallen så man såg inte ens hans ansikte. Så jag stannade och försökte rätta till honom men huvudet ramlade ner ändå så då såg jag det här spännbandet som Pontus lämnat i bilen, perfekt att binda upp huvudet med! Haha, såg nog väldigt konstigt ut för dem som körde förbi oss haha :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar