Bloggportalen Statistik

torsdag 6 februari 2014

Första hämtningen med Linnea

Idag var Linnea med och hämtade Nils på dagis för första gången! Nils var jätteduktig och gick så snällt bredvid till bilen. Innan har jag alltid varit tvungen att bära Nils så han förstod nog nu att jag inte kunde göra det längre när jag bär på Linnea. Såg framför mig hur jag skulle bli tvungen att bära på två barn, men det gick ju verkligen över förväntan! :)

På dagis var det bara tre barn när jag hämtade, det kändes helt ödsligt så jag trodde först att de var ute på promenad. Men resten av barnen var sjuka, det gick vattenkoppor, svinkoppor och maginfluensa nu. Fy tusan, hoppas att Nils inte smittades av något idag och tur att han har varit hemma nu ett bra tag. Däremot var Pontus väldigt risig nu när han kom hem från jobbet, så det verkar vara en dunderförkylning på g. Är det "vabruari" så är det!

Innan vi hämtade på dagis idag så var vi på Cervera och köpte två tallrikar i den serie som jag samlar på (Rörstrands Swedish Grace). Idag var det nämligen klubbdag och man fick 20% rabatt, så då brukar jag passa på att utöka min servis-samling! Det är verkligen med andakt som jag bär hem en ny "pjäs" till min samling och jag handdiskar alltid första gången som en liten ritual haha! Men det är ju så kul att samla på något som man verkligen tycker om hihi. Call me a weirdo! :)

Jag har för övrigt precis övertalat Pontus att åka till Ullared! Jag måste ju vara hemma och amma så det är bara Pontus som kan åka och vi behöver verkligen fylla på med hushållsprodukter och en hel del till Linnea. Hylte Lantmän ligger ju på vägen dit och de säljer sådana stövlar som Pontus vill köpa, så det kanske påverkade Pontus beslut hihi :) och Pontus vän Erik kunde också följa med så då får de lite kvalitétstid tillsammans också hehe :)

Jag har blivit beroende av avokado, särskilt på skinkmackan. Mums!

Hihi, Linnea blev alldeles vindögd när hon försökte fokusera på ankan i luften! :)

Påbörjad handlingslista till Ullared, den kommer bli lååång!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar