Bloggportalen Statistik

fredag 24 januari 2014

Sleeping beauty

Igår gick vi till pulkbacken och Pontus och Nils åkte stjärtlapp tillsammans. Nils tyckte det var jättekul och Pontus var den som såg mest skräckslagen ut haha :) De kom ju upp i ganska rejäl fart haha! :) Stjärtlapp är ju inte heller det mest bekväma när man åker på mer is och grenar än snö.. hihi :)

Lilla prinsessan skrotmos sov inatt mellan 01:30 och 07:00, jag gjorde ett matningsförsök vid 04:30 men det var helt omöjligt. Hon vaknade till och tog ett eller två sug och somnade sedan om. Så nu under dagen försöker jag mata henne varannan timme så borde det kompensera för nätterna. Ändå väldigt skönt att hon sover så bra på nätterna, jag är ju van vid Nils som åt minst var 3:e timme även under natten och som gjorde så tills han var väääldigt gammal. 

Mina bröstvårtor börjar läka men jag är orolig för att de kommer bli såriga direkt när hon börjar suga utan amningsnapp igen, det känns som om att det lätt kan bli en ond cirkel det här. Men nu ska jag ha amningsnappen tills det är helt läkt, så får vi se sen. Förhoppningsvis fungerar det bättre sen! 
Min mjölkproduktion är det ju inget fel på iallafall, jag läcker som ett såll eftersom hon inte äter så mycket som min kropp vill. Frysen börjar fyllas med mjölk så jag kan nog boka in en massage snart för Pontus lär ha matreserver så det räcker och blir över här hemma :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar