Bloggportalen Statistik

måndag 13 januari 2014

Grattis!

Idag fyller världens bästa lillasyster 28 år! Igår firade vi henne med mat och presenter på restaurang Mäster Gudmunds källare. Snälla mamma bjöd oss alla på maten, stort tack!! Jag hade med stor omsorg köpt ett halsband till Jessie från Rock By Sweden, jag tycker att dem smyckena är grymt snygga och det verkade gå hem även hos Jessie! Alltid svårt det där med att hitta bra presenter, men väldigt kul när man lyckas!

På gravidfronten så hade jag en riktigt jobbig natt. Jag sov dåligt fram till 03:30 då jag vaknade av att jag behövde gå på toa. Sen när jag la mig igen så fick jag en sån jobbig molande mensliknande smärta i nedre delen av magen. Det gjorde det omöjligt att somna om och jag sprang upp och ned mellan toa och säng. Bebisen rörde sig väldigt mycket också och verkligen borrade sig ner kändes det som så det gick som elektriska stötar genom kroppen. Jag lyckades somna om framåt 07:00 då besvären lindrades, men det har fortfarande inte gått över helt.. Det kan vara latensfasen, och isåfall kan det ju hålla i sig en vecka innan värkarna drar igång läste jag på 1177.se. 

Vi får se hur nästa natt blir, hu! Idag går jag även in i v.40 så konstigt vore det väl annars om jag vore helt symptomfri! :)







3 kommentarer:

  1. Vad spännande med graviditeten! :) Jag håller tummen för att du får sova i natt och att allt går vägen när det väl är dags! :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad spännande med graviditeten! :) Jag håller tummen för att du får sova i natt och att allt går vägen när det väl är dags! :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Men det blir nog inte mycket sömn inatt anar jag tyvärr.. Men bara det flyter på nu och det kommer igång ordentligt så blir jag glad! :) kram Linda

      Radera