Bloggportalen Statistik

lördag 14 december 2013

Nils första lussetåg!

Igår blev det tidig uppstigning för Nils, redan klockan 07:00 gick Luciatåget på dagis! Vi fick göra som en vanlig lämning med en ombytt tomte och sen fick vi går runt och sätta oss i Stockmakarens restaurang och invänta Luciatåget. 
Det var jättemycket folk med både far- och morföräldrar så jag undrade hur Nils skulle reagera på det när han klev in i restaurangen, tänkte att han kanske skulle bli rädd! 

Men det blev han inte, han till och med gäspade när tåget skridit in och han fick sätta sig på en bänk framför de större barnen haha! Men sen piggnade han till när de började sjunga och spela, Nils älskar ju musik! Så han dansade och höll på, hans bänkkompis ramlade baklänges och några andra av hans kamrater blev ledsna och ville gå till sina föräldrar. 

Jag och Pontus satt lite i bakgrunden så han såg oss inte först, vilket nog var bra. För sen när han fick syn på oss så skrek han " Mamma, pappa!" och sprang bort till oss hihi :) Så avslutet missade han och satt då i mitt knä, men oh så duktig han var! Jag var en mycket stolt och tårfylld mamma, tänk att min lille son nu har gått sitt första Luciatåg! Vart tar tiden vägen..!
Lämning av tomtenissen innan Lussetåget

En gäspande tomte som precis gått in i en restaurang full med folk, men det var inte tillräckligt spännande haha! :)

Lägg till bildtext

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar