Bloggportalen Statistik

lördag 28 december 2013

Bebis-stök

Idag när Pontus är hemma för en gångs skull så passar vi på att förbereda inför bebis. Vi har höjt upp båda spjälsängarna och skulle montera ihop vaggan, men den var visst i Vaggeryd så mor och far tar med den när de kommer hit på nyårsafton. 

Jag köpte ett babynest för ett tag sedan som jag tror kommer bli väldigt användbart! Ett sånt saknade vi med Nils kommer jag ihåg. 

Sen har vi städat en massa i bebis kommande rum och gjort plats i garderoben där inne för bebis kläder. Jag har haft den garderoben nu som linneförråd så det vet i sjutton vart jag ska ha alla sängkläder, dukar m.m. istället. En till garderob hade ju varit lovely.. Förvaring är alltid en bristvara känns det som!

För övrigt så sov Nils mellan 22-09 inatt, rekord! Han somnade ju dock väldigt sent men det gjorde ju bara att vi fick mycket mer gemensam sovtid ihop, och det är ju inte helt fel! Nu när Nils inte går på dagis under några veckor så gör det inget om han somnar lite senare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar