Bloggportalen Statistik

tisdag 5 november 2013

MVC rapport: Jättebebis??

Idag var jag på MVC efter jobbet. Vi mätte magen, lyssnade på bebis hjärtljud och kolla mina värden som vanligt. Mina järnvärden var dåliga, trots Neferixen jag äter (som dessutom sabbar min mage!) så jag åkte och köpte Blutsaft efteråt som ska vara väldigt bra för järnvärdet, och dessutom skonsamt mot magen. I övrigt så var allt bra och bebis hjärtljud var regelbundna och låg på 143 slag/minut. Det känns att bebis börjar bli stor nu för nu flyttar sig hela magen när bebisen härjar runt där inne!

Något som var bra såklart, men också liiiite oroande var att bebisens kurva nu stuckit förbi Nils kurva i samma vecka. Nils vägde ju 4230 gram när han föddes och jag har ju hoppats på en mindre bebis denna gång för en kanske, förhoppningsvis, lättare förlossning denna gång! Men nu verkar ju bebisen vara större än vad Nils var i vecka 30! Men barnmorskan sa att det även kan vara att jag har mer fostervatten denna gång, jag hoppas på det..! Jag förstår inte varför vi får så stora bebisar, jag skyller på min far som även han var en rejäl kluns som liten, och fortfarande är hehe! :) Varken jag eller min syster var särskilt stora när vi föddes och Pontus var inte heller stor, fast han är ju tvilling i och för sig.

Nåväl, stor bebis eller ej, det viktigaste är att den växer och mår bra! Ut kommer den ju alltid på ett eller annat sätt...! 


Livselixiret

Nils ringar in vad han vill ha ur önskeboken från BR som kom på posten idag :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar