Bloggportalen Statistik

söndag 17 november 2013

Magen v.32

Imorgon går jag in i v.32! 62 dagar kvar till beräknad förlossning. 
62 dagar låter mycket, bättre att tänka 2 månader, det känns kortare på något vis :) Jag blir bara mer och mer klumpig och har börjat "vagga" när jag går, very hot! Bebisens rörelser är mer långsamma nu, den börjar få ont om plats därinne. Det är jobbigt att andas, känner hur magen verkligen trycker på lungorna. Men förhoppningsvis kommer bebisen ta riktning nedåt nu snart och då brukar det bli lättare att andas, så var det med Nils åtminstone.

4 veckor kvar att jobba, känns skönt. Jag känner att energin är måttlig nu och jag behöver mer vila. Dock så tycker jag att blutsaften verkligen gjort susen, så det ska spännande att se hur mina värden ser ut nu. Jag känner mig mer pigg i huvudet på något sätt :) Blutsaften ska jag nog fortsätta med även under amningen, behöver alla energiboostar jag kan få då misstänker med tanke på att nattsömnen antagligen kommer vara sådär då. Nils det lilla matvraket åt ju var tredje timme även under natten, och gjorde så under lååång tid.


Middagen igår var trevlig och maten var jättegod! Jag parkerade i det nya parkeringshuset och kikade in i de nya butikerna på nedre plan. Det är gratis parkering ända fram till den 22 november som en morot för att fler ska testa det nya parkeringshuset. Butiken Fabriken såg intressant ut, får åka dit nån dag och kika!





4 kommentarer:

  1. Fin du är!! Hoppas att du får må väl under resten av graviditeten. Läste din förlossningsberättelse häromdagen. (Fråga mig inte varför, halkade in där bara). Funderar du något över förlossningen nu? kram

    SvaraRadera
  2. Jag har funderar väldigt mycket över den kommande förlossningen. Vi gick till en Aurora för några veckor sedan och det var väldigt bra! Vi gick då igenom hela förra förlossningen och vi fick klarhet i vad som hänt. Så nu känner jag mig faktiskt riktigt taggad inför den här förlossningen! :)

    SvaraRadera
  3. Va fin du är! Va smal du ser ut i ansiktet! Kilona sitter bara på magen :-).. Helt rätt attityd! Jag tror man kommer långt med att ha rätt inställning. Jag snappade upp det lilla jag läste ut "att föda" att varje kvinna är kapabel till att föda sitt egna barn. Det försökte jag tänka på. Sedan gick det ju inte vägen med Nils, men det var ju hans fel för han var en klump. Skoja bara :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En klump som inte skruvade sig rätt hihi :) :)

      Radera