Bloggportalen Statistik

måndag 11 november 2013

Lediga och sjuka

Idag har jag ledig dag, så även imorgon. Jag skulle egentligen jobbat i lördags men tog då ledigt p.g.a. 30- årsfesten. Och tur är väl det att vi är lediga idag och imorgon för nu är både jag och Nils sjuka. Förkylda och jag hade feber inatt. Idag måste jag också komma iväg och vaccinera mig, Nils farmor kommer hit och passar Nils medan jag ger mig iväg till vårdcentralen. 
Vill verkligen inte missa vaccinations-tiden för det känns som om att influensa-tiderna står och bankar på dörren rejält.

Egentligen skulle vi åkt ut och umgåtts med Michaela och Olle idag men det fick vi ställa in. Men snart är vi båda föräldralediga och har gott om tid för lekdejtar med barnen! Tänk, om bara 17 dagar så ska Olle få ett syskon..! Och jag går in i vecka 31 idag, inte långt kvar nu!

Igår när vi skulle städa upp efter 30- årsfesten så passade vi på att möblera om i vardagsrummet och herregud vilken skillnad det blev! Nu känns rummet mycket luftigare och Nils har hur mycket plats som helst att springa runt på eller åka bobbycar på. Tänk att det skulle ta 2 år innan vi testade en nytt sätt att möblera, nåja vi får skylla på att tiden har ägnats åt väldigt mycket annat än ommöblering :)

Nya setupen i vardagsrummet, vet inte varför men jag har bara lyckats lägga upp mini-bilder de senaste dagarna när jag bloggar från mobilen.. Får be min tekniska make om hjälp, säkert Nils som lyckats ändra någon inställning..!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar