Bloggportalen Statistik

fredag 8 november 2013

Foglossning, förkylning och kissblöjor i tvättmaskinen!

Idag har det på allvar börjat "knaka i fogarna"! Bokstavligen. Det knäpper när jag vrider höften på ett speciellt sätt och det gör jätteont i svanskotan och framtill.. Så jag går som en gammal tant och säger "aj, aj" för varje steg jag tar haha :) 

Till råga på allt så skulle jag åka och storhandla på Maxi efter jobbet till 30- årsfesten imorgon. Storhandla på ica maxi en fredag eftermiddag är för övrigt säkert ett väldigt bra sätt att starta förlossningen på, herregud vad folk som handlar då och det korkar igen fullständigt. Mina nerver!

Nils fick vara hemma och VAB:a med Pontus idag, eller tvärtom kanske man säger :). Nils är förkyld och vägrade åka till dagis idag, han var jätteledsen så det var bara att stanna hemma. Imorgon ska vi köra ut Nils till hans farmor och farfar om han är lika dålig. Men förhoppningsvis är han bättre imorgon.

Nu har vi bakat 3 tårtor och ska fixa med lite mer förberedelser inför morgondagen!

Jag hörde nyss Pontus vråla "neeej" inifrån tvättstugan. Han har tvättat en skjorta till imorgon och i ett obevakat ögonblick har Nils lyckats slänga in en kissblöja i maskinen utan att Pontus sett blöjan och startat maskinen.. Så nu var tvättmaskinen full med såna där klibbiga "kiss-kristaller" som blir i blöjan, tillsammans med Pontus skjorta.. Återigen, mina nerver!! :)

Nils har börjat ta på sig kläder själv, med varierat resultat :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar