Bloggportalen Statistik

lördag 5 oktober 2013

Saknar människans bästa vän!

Jag saknar verkligen livet som hundägare, extra mycket nu på hösten. 
Innan så upplevde jag alla årstider på ett annat sätt när man var ute och promenerade med Ronja så många gånger per dag och jag var ute i skogen så mycket. Sen var det så avstressande och fungerade som terapi att vara ute och gå med hunden. Och om jag gick i skogen så brukade jag alltid diskutera med Ronja haha :) 
Hon fick lyssna på mycket av mina funderingar och tankar! :)

Vi har tänkt att vänta med ny hund några år tills vår familj är komplett och barnen blivit lite större. Men väntan börjar bli jobbig! Det är så tomt hemma utan en hund. Blev så ledsen när jag var uppe på vinden för några dagar sedan och såg Ronjas hundsäng ligga där uppe tom och kall.

Nåväl, jag får lugna mitt "hund-sug", jag har ju faktiskt ingen aning om hur livet kommer bli med två småbarn.. Och en valp kräver ju i princip lika mycket jobb som en nyfödd..! Tror annars att en vovve skulle trivas här i huset, vi har ju så stora fönster överallt som går ner till golvet som vovven kan titta ut genom och på så sätt ha full koll på vad som händer i grannskapet! :)





4 kommentarer:

  1. Va fin hon var! Var hon din från föräldrahemmet? Gick hon bort pga ålder?

    SvaraRadera
  2. Ja, hon var så fin! Och hon hade en underbar personlighet :) Jag skaffade henne när hon var 4, jag skrev ner den historien, ligger under etiketten "Ronja"! :) hon blev 14 år, så hon levde på övertid flera år men det blev ändå så "oväntat" när hon dog, går väl aldrig att förbereda sig riktigt för sånt

    SvaraRadera
  3. Å va fint! Va glad hon måste vara som slutligen fick en sådan fin matte som du. Det är det värsta jag vet när djur behandlas som varor. Man skaffar ju en familjemedlem, och inte en produkt. Va tråkigt att hon och Nils inte fick träffas. Så känner jag med nemie, men samtidigt är jag lite tacksam för hennes skull, för hon var lite "skör" och skulle aldrig klarat dagens kaos här hemma. Vår andra katt lina är lite mer hårdhudad :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många vet nog inte vilket ansvar det innebär att äga ett djur tyvärr :(

      Det var nog meningen att Nils inte skulle få träffa Ronja, det var ju sån märklig slump att hon dog bara en månad innan Nils föddes! Ronja hade inte heller tyckt det var ätteskoj med bebisskrik, hon var ju van vid lugn och ro :)

      Radera