Bloggportalen Statistik

torsdag 3 oktober 2013

Brr!

När vi gick upp idag så såg det först ut som att det hade kommit snö, så vitt var det av all frost. Min hals gör lika ont idag och näsan är fortfarande täppt. Men jag har inte ont längre i kroppen som jag hade i början, så det är väl alltid nått. Om det inte blivit bättre imorgon så ska jag komma in och ta prover för att se så det inte är någon infektion i kroppen som behöver behandling. Hon påminde också om att ta influensavaccinationen som man kan göra från och med den 15 oktober. 

Som gravid tillhör man en riskgrupp och bör vaccineras, dessutom så skyddas bebisen av vaccinet fram tills bebisen är några månader gammal. När man får vinterbebis så är det ju större risk för virus så det känns bäst att ta vaccinet.

Jag lämnade Nils på dagis vid 11 och Pontus hämtar vid 17 så jag får en lång stunds vila så jag blir frisk nångång. När vi kom till dagis så var även Kottens barn ute och lekte. När barnen såg Nils så ropade de "Nils!" "Hej Nils!". Hihi, så gulligt och Nils galopperade bort till barnen och sken som en sol! :) 
Hans jämngamla kompis Viktor kom springandes och sen sprang de båda till rutschkanan och började åka. Jag är gravid-hormonell visserligen, men när jag ser sådana stunder och hur lycklig Nils är då blir jag alldeles tårögd. 
Min älskade lille son!

Nu ska jag vila vidare. Jag plöjer igenom en riktigt bra serie på Netflix, The Big C, den kan jag verkligen rekommendera!


En av Nils favoritplatser att sitta på är i sin blåa låda, knasbollen :)

Nils älskar att hänga på sig min handväska och sen springa runt med den, haha är det så jag brukar göra eller vad? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar