Bloggportalen Statistik

fredag 23 augusti 2013

Ultraljud nr.2 ♡

Idag var det äntligen dags! Ultraljudet gick jättebra och allt såg normalt ut. 
Vi fick ha kvar samma beräknade förlossningsdatum, 19 januari, så det var skönt att vi inte behövde flytta varken fram det eller tillbaka. Särskilt skönt att inte behöva flytta fram det! :) 

Bebisen rörde på sig hela tiden och vände på sig ofta och nu efter ultraljudet så tycker jag att jag känner bebisen í magen hela tiden! Kan det vara psykologiskt kanske nu när jag har sett att den är där inne och att den rör på sig så mycket? Innan så var jag ju så osäker på om jag kände bebisen eller något annat, typ en stor fis som satt sig på tvären..! :)

Vi frågade om de kunde se vad det var för kön men hon kunde inte se det tydligt så hon vågade inte säga något. Då känns det ju som att det kanske kan vara en tjej, med Nils så syntes det ju tydligt.. Jag är så inställd på att det är en pojke till så det känns "konstigt" att det kanske kan vara en tjej! Men åh så spännande, vi blir lika glada för vad som såklart, det viktigaste är att bebisen mår bra, oavsett kön!

Nils blev vaktad av sin faster Lina, Petter och farmor medan vi var på sjukhuset. Sedan så åkte de till stationen och lämnade av Lina och Petter som skulle fara vidare mot Göteborg och där träffa Frida innan de åker tillbaka hem till Umeå. 

Nu ses vi inte förrän till jul men det var kul att träffa dem så mycket som vi har gjort under de här dagarna!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar