Bloggportalen Statistik

fredag 23 augusti 2013

Planering av föräldradagar

Igår var vi ute och hade en liten kräftskiva i Knois! Nils smakade kräfta redan förra året då han bara var ett halvår gammal och nu i år så fick han smaka igen. Men mest gillade han kantarellpajen, mums! 

Ikväll så ska vi ha fredagsmys framför nya Fångarna på fortet, hur länge har det programmet gått egentligen? Det känns som att jag själv tittade på det när jag var ganska liten?

Pontus kommer nog hem lite senare, han ska åka till min mor och far efter jobbet och hämta hem grus som vi ska ha till muren. Vi får lägga på ett kol med muren nu, skönt att få det klart inom den närmsta framtiden. Resten av framsidan, plantera häck m.m., gör vi till våren. Men däremot ska vi också försöka hinna få upp planket på framsidan mot grannen nu i höst.

Jag började planera för nästa föräldraledighet igår. Med Nils så tog jag ut 4 SGI-dagar per vecka i 1 år. Denna gång ska jag bara ta ut 3 SGI-dagar per vecka. I och med att Pontus har bättre lön denna föräldraledighet som kommer så har vi råd att spara på föräldradagarna mer så de räcker längre istället.

Med 4 SGI-dagar per vecka så använde jag 208 dagar på 1 år, nu kommer jag bara använda 156 dagar, ganska stor skillnad! Sen efter att barnet fyllt 1 år så måste man ju ta ut 5 SGI dagar per vecka och då är det ju väldigt bra om man har snålat med dagarna innan. Kul att börja planera för nästa föräldraledighet!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar