Bloggportalen Statistik

torsdag 8 augusti 2013

Stor pojke

Det var en stolt kille som för första gången åt frukost i morse i sin nya, första stol! Haha, han såg så lillgammal ut när han satt och bläddrade i tidningen och väntade på sin morgongröt (förutom nappen då som avslöjade hans ålder, och hans längd också då, hehe).

Idag har vi haft en riktig röjardag! Vi har tömt en jäkla massa skåp, sorterat och slängt galet mycket skit, rent ut sagt, på sortergården! Nu helt plötsligt har vi gott om förvaringsutrymme här hemma, jag har ju klagat på att vi har så dåligt med förvaring här hemma haha!

Men det blev så när vi flyttade in här med en bebis på 1 månad, vi bara tryckte in alla saker där det fanns plats. Då hade vi inte tid att sortera eller organisera våra skåp och sen har det bara inte blivit av. Men nu börjar vi på ny kula! 

Jag klippte även navelsträngen till mina gamla CD-skivor, som har flyttat med i samma låda många, många år! Men seriöst, jag vet ju att jag aldrig kommer att lyssna på dem så varför låta dem ta upp massa plats. 
Så de ligger nu på sortergården!

Pontus blev förvisad till att röja på vinden, strax efter 19:00 fick jag några suspekta meddelanden från vinden, se bild längst ner, haha! 

Nils i nya stolen


Herregud, tänk att allt detta skräp har legat i våra skåp!! Helt sjukt

Några av alla nystädade skåp, ordning och reda!




6 kommentarer:

  1. Hur sjutton har ni fått honom till att bläddra i tidningen utan att äta den? Otis är omöjlig! Äter sina böcker till och med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, jag vet inte! :) Han är inne i en "blädder"- period nu och sitter ofta och bläddrar i sina böcker, våra böcker och tidningar :) jag oroar mig för paper-cuts, aj! :)

      Radera
  2. Samtal mellan mig och Petter vid frukostbordet:
    -du skulle se Linda Palm(jag sa Palm så han skulle fatta vem jag menar haha). Deras son Nils sitter still i sin stol och bläddrar i en tidning!!!
    -hur gammal är han?
    -jag tror ett halvår äldre än Otis!
    -ett halvår är en lång tid!!

    Sedan plockade vi ner Otis som satt mitt på borde och åt en Aftonbladet, typ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! :) Nils slutade äta på allt för några månader sedan, när de sista främre tänderna och några kindtänder hade kommit fram. Så det känns ju som att det kan ha med det att göra hihi :) hur många tänder har Otis fått nu?

      Radera
  3. Vi vet inte Riktigt eftersom han biter oss när vi kollar efter (herregud, känns som jag pratar om en valp), men fyra uppe fyra ner och så såg vi förra veckan att en kindtand kommit. Misstänker att en till kommit där nere, men som sagt; svårt att kolla efter! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men då är det nog snart sluttuggat på allt för hans del! :) Men sen hittar de ju på andra mindre angenäma saker att göra istället.. haha :)

      Radera