Bloggportalen Statistik

torsdag 15 augusti 2013

Oförklarliga inbrott

Grannkatten har blivit en mästare på att göra inbrott hemma hos oss. Idag har det hänt tre gånger! Första gången så satt jag och Nils i soffan, vi hade precis varit ute. Då kommer katten ut under soffan, jag blev livrädd som vanligt. Jag vet inte hur den har kommit in för jag har inte haft någon dörr öppen. Ett riktigt mysterium. Jag släpper ut katten och den försvinner iväg.

Sedan sitter vi och äter middag när Pontus kommit hem från jobbet. Då helt plötsligt kommer katten traskandes från hallen! Även denna gång är det mycket märkligt hur den har kommit in.

Men nu fick vi precis svaret. Vi sitter i vardagsrummet och skypar med Nils farmor och farfar. Då hör vi hur det skramlar till i köket. Pontus rusar dit och ser katten på diskbänken!
Vi släpper ut den genom köksfönstret och då ser vi hur den klättrar upp på fasaden och sen kryper in genom det lilla köksfönstret! Och det fönstret har vi i princip alltid öppet! Men det får vi ju sluta upp med nu..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar