Bloggportalen Statistik

onsdag 28 augusti 2013

Inskolningsdag nr.3


Idag var det dags för dag 3 av inskolningen. Vi vaknade tidigt idag så vi hann med ett besök på vårdcentralen innan dagis där jag lämnade blodprov för att kolla mitt Levaxin. 
Klockan 9 var vi på plats på dagis och vi började med sångstund och en av fröknarna gick ut för att förbereda en överraskningslek utomhus, spännande!

Efter sångstunden skulle vi gå ut och alla barn skulle ha på sig regnbyxor. Utomhus hade fröken byggt upp en vattenbana med rinnande vatten och dukat upp med allt möjligt roligt på ett bord. Ungarna älskade det! Vatten är ju det absolut roligaste att leka med..! :) Rektorn Per kom även och lekte med barnen, han blev nedskvätt direkt. :) Roligt att även rektorn engagerar sig och leker med barnen ibland!

Efter en stund så var det dags för fruktstund utomhus. Jag och en till mamma fick lämna våra barn för att gå bort till Kotten och titta, det är avdelningen för de större barnen som är mellan 3 och 5 år. Nils märkte nog knappt att jag var borta för när jag kom tillbaka var han i full fart med att leka i lekborgen. Skönt att han inte blev ledsen! Kotten var jättefint och verkade jätteskoj för barnen och är en annan del av byggnaden, på andra sidan om Stockmakarens restaurang.

Sedan blev det dags för lunch och idag var det ugnsstekt falukorv med potatismos. Maten kommer från Stockmakarens restaurang, på andra sidan dörren. Och maten var supergod! Nils åt jättemycket och jag med..! :)

Efter lunch så höll Nils på att somna så vi åkte hem. Egentligen skulle vi testat att sova på dagis idag men vi får göra det imorgon istället för idag var det två andra barn som skulle sova för första gången och då blir det lätt lite stimmigt, om de inte vill sova, sa fröknarna. Så imorgon så får Nils testa att sova på dagis istället, då det är lite lugnare. Det passade mig bra för jag känner mig jättetrött så nu kan jag vila medans Nils sover, och han lär nog sova ett bra tag efter denna dag!






En väldigt trött Nils slukar sin mat!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar