Bloggportalen Statistik

torsdag 25 juli 2013

Slagskämpen Nils




Nu kom äntligen regnet vilket innebär att mina efterlängtade svampar äntligen kan börja växa, hurra! :) Det är riktigt mysigt också tycker jag med åska, blixtar och sen ett riktigt ordentligt skyfall.

I eftermiddag har vi varit i Knois och Pontus röjde vid sommarstugan vid sjön och Pontus håller i skrivande stund på att måla vindskivorna på sommarstugan. Vi åt även god middag av kyckling, potatis och en jättegod sås som jag glömde ta receptet på men det måste jag be att få göra! Det är svårt att få till en riktigt god sås tycker jag.

På tal om något helt annat: Nils har börjat slåss riktigt ordentligt. Han tar tag i en spade eller typ vad som helst och sen slår han hårt som sjutton på allt och alla. Och under tiden så skrattar han hejdlöst. Blir man arg på honom så skrattar han bara ännu mer. Riktigt, riktigt jobbigt! Jag tar ifrån honom det han slåss med och säger till honom på skarpen, förklarar att det gör ont när han slåss och att man inte får göra så, men han förstår ju inte detta. Suck, vad ska man göra?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar