Bloggportalen Statistik

söndag 30 juni 2013

Shopping och sommarbuffé

I förmiddags åkte vi till IKEA och började med en tidig lunch i form av sommarbuffé. Nils åt galet många köttbullar, Janssons frestelse och ostpaj, det var hans favoriter på buffébordet. Sedan köpte vi en förvaringsmöbel till Nils rum, köksredskap till Nils kök, två fotoramar till Nils rum och fyra förvaringslådor. Nu återstår bara monteringen av förvaringsmöbeln, slutresultat får ni se senare! :)

Nils kommer nog sova ett bra tag för han levde verkligen rövare på varuhuset och busade runt som tjyven. Han var verkligen i sitt esse idag haha! :)

Nu jobbar jag bara 7 dagar till, sen går jag på semester och föräldraledighet.

Just det, det har jag ju glömt att berätta!

Pontus har fått ett nytt jobb där han börjar onsdag v.33! Det var ett stort beslut att ta eftersom Pontus har jobbat i 10 år på sitt nuvarande företag. Men det känns som ett riktigt bra jobb och det kommer nog bli kanonbra!     

Så jag har semester fram till v.33, sedan jobbar jag måndag och tisdag och sen går jag på 3 veckors föräldraledighet istället för Pontus och tar hand om Nils inskolning på förskolan. Så jag kommer vara hemma cirka 8 veckor!

Stor sommarbuffé med sill, janssons, köttbullar, prinskorv, paj och mycket annat

"Namnam" säger knäpp- Pontus och lill- Nils :)


Jag slutade räkna antal köttbullar som Nils åt vid tre, så det var nog ett gäng till som slank ner..!

Nils undersöker mjukheten i en av barnsängarna

Nils och Pontus skriver inköpslista

Nils älskar att leka med köksredskap, så idag köpte vi hans första egna!


Slutresultatet av dagens besök på IKEA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar