Bloggportalen Statistik

onsdag 8 maj 2013

Fredag!

Ja, det är ju faktiskt "fredag" idag eftersom det är ledig dag imorgon! Så ikväll ska vi grilla för att få lite fredagskänsla! Nils och Pontus var och handlade innan och köpte hem gott kött, haloumi, avokado, fetaost och en massa annat gott. 

I matbutiken skulle Pontus ge Nils något att hålla i så att han skulle bli lugn. Vårt matvrak tar då en stor tugga av det som Pontus gav honom, vilket var en avokado!! Inte så gott att äta med skal.. Som sagt, vår son är inte direkt kräsen när det gäller mat..! :) Får han tag på en banan så börjar han äta på den, med skal och allt. Det kanske är just skal som Nils har en förkärlek till?


Pontus fick i 30-års present av sin syster en biljett till årets Game Fair- mässa på Elmia så den ska han gå på imorgon då jag är hemma med Nils. Game Fair- mässan är för övrigt en jaktmässa, varför det heter Game Fair har jag ingen aning om. Jag trodde först att det var någon Dreamhack- liknande mässa för det låter ju så på namnet hehe! :)

Så vi får se vad jag och Nils ska hitta på när vi har dagen för oss själva, jag har dragits med en envis förkylning nu ganska länge så jag borde ta och chilla så jag kan bli helt frisk någon gång. Men vi får se hur det blir med den saken..! :)

Här är lite fler bilder från vår helg i Göteborg:

Trädgårdsmässan på Liseberg och sovandes Nils


Lekplatsen är inte rolig bara för barn.. hehe!


Faster lärde Nils att skåla, nu vill han göra det mest hela tiden. Tack för det Frida! Haha :)



2 kommentarer:

  1. Game betyder vilt eller nått sånt har jag för mig. Nått med jakt :-)

    Sötnos som käkar avokado med skal :-)

    SvaraRadera
  2. Jag förhörde min man och game betyder vilt, precis som du sa! :) Varje dag lär man sig nått nytt hehe :)

    SvaraRadera