Bloggportalen Statistik

torsdag 25 april 2013

Sko-invigning

Nils har invigt sina nya vårskor idag! Han ville först INTE ta på sig dem så vi fick kämpa en liten stund men när de väl var på så var Nils nöjd. Jag blev lite orolig ett tag att det inte skulle gå att få Nils att vilja ha på sig skorna! 
Nils ville nog helst fortsätta ha sina vinterkängor som han känner så väl. :) men de nya skorna är ganska lika de gamla så förhoppningsvis så blir det inte en så stor förändring för stackarn haha! :)

Stackars Vincent tappade balansen när han stod vid soffbordet igår och slog i sin lilla framtand i bordskanten! Tanden gick av på diagonalen och de fick åka till tandläkaren idag. Som tur var så behövde de inte göra något åt skadan för den såg "fin" ut som tandläkaren hade uttryckt det. Mjölktänder är så mjuka så tanden blir mindre vass av sig självt, så de behövde inte slipa. 
Stackars lille Vincent, men skönt att det gick så bra ändå. 

Det gäller att stålsätta sig för det lär ju säkert bli många olyckor genom åren, hu! Jag är ju en sån riktigt hönsmamma och ojar mig så fort Nils vinglar till så mina nerver kommer nog inte få det så lätt! :)





2 kommentarer:

  1. Nej stackars lilla kille! jag är livrädd när Otis slår sig, och kollar nästan alltid tänderna först!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja usch, så ofta som de ramlar så är det ju nästan konstigt om det inte är någon tand som får sig en törn!

      Radera