Bloggportalen Statistik

måndag 11 mars 2013

Skiftbyte i familjefabriken

Jag kom nyss hem från jobbet och jag och min kära man möts bara i dörren. Han ska iväg och jaga räv och var nog lite putt för att jag blev kvar lite längre på jobbet. När det blir mörkt så går det inte att jaga räv tydligen :). 

Jag har morgonjour denna vecka och slutar egentligen 15:30 men jag har tusen saker att göra på jobbet känns det som, men jag ska inte klaga för jag trivs bra med många bollar i luften.

Nils var sådär social för när jag tog upp honom så lade han huvudet mot min axel och var riktigt trött och ville sova. Så det blev hopp i säng för honom, han brukar alltid powernapa på eftermiddagen. Han var nog extra slutkörd eftersom han har busat med sina polare Nellie, Olle och Olivia idag! 

Det var Pontus tur att bjuda hem så huset har varit fullt med "bebisar" och mammor (och pappa Pontus då förstås a.k.a. lattépappan), jag kan verkligen inte sluta kalla dem för bebisar haha! Dem är ju numera barn! Men det har jag inte ännu accepterat. :)

Kärleksmums hade Pontus till och med bakat!  :) Pontus är duktig han!
Olivia rengör diskhon, skötsam tjej det där! :)

Nellie kontrollerar stabiliteten i matstolen

...och Olle kontrollerar flödet i nappflaskan!




3 kommentarer:

  1. Jag blir lite nyfiken på vad du jobbar med? Vet ju att det är på Ikea, men vad sysslar du med? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag jobbar som gruppchef för en avdelning på kunddistributionen så beställer du något online eller väljer hemkörning på ditt kök så levereras det från min arbetsplats! :)

      Radera
  2. Jaha, va kul att ha ansvar! Låter som ett roligt jobb!

    SvaraRadera