Bloggportalen Statistik

måndag 11 februari 2013

Så gick det...

Ni som har följt mig ett tag kommer kanske ihåg att jag rekommenderade 4 st fonder till ert premiepensionssparande under 2012? Länk till det blogginlägget här: http://lindisenshem.blogspot.se/2012/03/tips-pa-fonder-till-premiepensionen.html

Grattis till er som följde mina råd, för fonderna har haft en otroligt bra utveckling under 2012! Total värdeförändring för mina fonder under 2012 blev +17% vilket man får vara nöjd med!

I år har jag möblerat om något i fondportföljen och har bland annat bytt ut Spiltan Aktiefond Stabil mot BlackRock World Healthscience Fund som redan har gått bra hittills i år.

Många rekommenderar Asien- fonder i år men den rekommendationen har jag faktiskt inte anammat och det enbart på grund av min magkänsla.. 2013 är ju kinesiska Ormens år och Ormens år brukar enligt myten inte vara ett bra år! T.ex. 1929 som också var Ormens år och det var ju året för den Den stora depressionen. Långsökt kanske, men jag går på min magkänsla och den brukar stämma i mångt och mycket! :) Jag får väl äta upp en hatt eller något om nu Asien-fonderna blir årets vinnare haha!

Logga in och titta till och möblera om lite bland era fonder på http://pensionsmyndigheten.se!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar