Bloggportalen Statistik

måndag 11 februari 2013

En härlig dag på landet

Idag har jag och Nils haft en härlig dag på landet hemma hos Johanna och Vincent. Vi började med en tidig lunch, Johanna hade lagat en god fiskgryta med potatis som både vi och barnen älskade! Så jag tog mig friheten att kopiera receptet. :) Det gäller ju att passa på när Nils hittar en maträtt som han verkligen gillar!

Efter lunchen så busade barnen sig trötta och sen begav vi oss ut på en promenad i det vackra vinterlandskapet. Tyvärr gjorde jag det fatala misstaget att glömma Nils napp så han sov bara en kvart typ i vagnen, men det blev ingen skrik-festival iallafall som det lätt kan bli utan napp..!

Väl hemma igen så bjöd Johanna på egenbakade semlor som vi mumsade på och sen fick Nils sin första klippning! Så nu är han inte längre en "Lasse Kronér look-a-like" hehe :) Johanna är ju en gammal pensionerad frisör så hon klippte Nils på nolltid så han hann knappt att bli rastlös i sin "frisörstol". 

Stort tack för den fina klippningen samt den goda maten hälsar Nils och jag! :) 







Det färdiga resultatet!

...och det färdiga resultatet framifrån!




2 kommentarer:

  1. Fiskgrytan och semlan såg verkligen jättegott ut!!! Lägg upp recept :-) jag är hungrig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Receptet på Johannas fiskgryta kommer upp strax! Ska försöka hinna lägga upp det imorgon eller på fredag, men den som väntar på något gott..! ;)

      Radera