Bloggportalen Statistik

lördag 23 februari 2013

Matvraket

Idag är Pontus iväg och hjälper Erik och Cickan att flytta. De åkte hemifrån redan kl. 07 och begav sig då mot Göteborg. De skulle vara många med och hjälpa till så flytten går nog smidigt! Cickan får bara peka vart sakerna ska stå för annars kanske "Kurt" bestämmer sig för att titta ut redan idag! :) Nästa vecka får vi åka och kolla in deras hus, det vi vet är att de har en sjukt vacker utsikt över Vättern! Tänk vad härligt att sitta där på sommaren och blicka ut.



Bild från husets utsikt! (Bild lånad från Cickans Instagram! :) )

Jag undrar om Nils kanske börjar bli sjuk också. Han sov ända till kl. 10 idag och det brukar vara ett tecken på att han börjar bli sjuk.. Hoppas inte! Härligt ändå att han bestämde sig för att ta lååång sovmorgon, det är så skönt när man hinner gå upp och göra sig iordning innan lilleman vaknar.

Nils somnade nu igen efter lunch. Han åt en rejäl måltid, ungefär en vuxenportion! Han fick kyckling med ugnsrostade rotfrukter (kålrot, morot och blomkål.) För varje tugga han tog så sa han "mmm, mmm!". Haha, vilket matvrak vår son är. Tänk om vi får tre söner, vi kommer ju att ha det dyraste mat-kontot i hela Sverige, eller kanske hela Norden.. :)

Mmm, mmm!
Mer mmm!
För min del så är jag betydligt mycket bättre, om än fortfarande superförkyld och har en hosta från helvetet. En sån där härlig hosta på nätterna som gör att man nästan kräks, ni vet. Fint är det! Inte. Det lustiga var att själva förkylningen inte kom förrän efter att febern gått ned efter 3-4 dagar, så brukar det ju inte vara. Nä, nu har vi haft vår beskärdade del av sjukdomar så nu får det vara bra!

Ikväll skulle jag egentligen gått på trivselkväll med jobbet men jag får stanna hemma och ta det lugnt. Jag och Nils får kurera oss i soffan framför Mello. Nästa vecka vill jag gärna må bra för nästa vecka har jag fullspäckat schema, som har blivit ännu mer fullspäckad nu då jag var sjuk en hel vecka. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar