Bloggportalen Statistik

tisdag 19 februari 2013

Hemma sjuk

Idag fick jag stanna hemma från jobbet. Jag har fortsatt feber och nu dessutom ont i halsen. Sen har jag en jäkla hosta och det verkligen skär i halsen för var gång jag hostar. Jag lät nog som ett träsktroll i telefonen innan då jag ringde min chef! :) Så natten var ju inte superkul direkt och Pontus ville sova i gästrummet för att han inte kunde sova för min hosta. :) Stackars Pontus liksom. Vi får väl se hur det låter i skälan om nu Pontus också blir sjuk om några dagar! :) Hoppas inte han blir det förresten för hur ska vi lösa det då, då måste jag ju vab:a och det är illa nog med en veckas sjukfrånvaro, för plånbokens skull. Nåväl, det är inte så mycket att göra åt. Förhoppningsvis så blir inte resten av familjen smittad. Pontus och Nils åkte till Michaela och Olle idag på förmiddagen, och tog med sig den hemmabakade morotskakan som Pontus är så stolt över. Jag får smaka på den sen när jag fått tillbaka min matlust, jag har bara lyckats pilla i mig lite yoghurt idag. Nu är jag helt slut, det får bli sängläge igen.

4 kommentarer:

  1. Usch då har vi nog samma skit!! :( krya på dej!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huga, ingen rolig skit detta! Har du blivit bättre nu?

      Radera
  2. Usch! Hoppas du kryar på dig snart! Är det så det funkar förresten? Jag och Petter pratade om att ifall jag blir sjuk som är mammaledig; måste Petter vabba då?

    SvaraRadera
  3. Ja, jag tror att det blir vab som man måste ta.. Säkerligen skitkrångligt eftersom den ena redan är hemma! Hoppas vi slipper ta reda på det ;)

    SvaraRadera