Bloggportalen Statistik

onsdag 20 februari 2013

Daddy P bloggar igen

I måndags var vi bjudna till Emma och Nellie på lite fika, trevligt att träffa lite andra barn och föräldralediga! Emma hade även bakat en jättegod paj. Igår var jag och Nils ute och hälsade på Michaela och Olle. Nils blir lite kinkig i Olles sällskap, vi får hoppas att det är övergående.

Precis som sin far har Nils redan ett begynnande intresse för jakt och natur. Självklart var jag tvungen att ta med honom ut på en inspektionsrunda då han tjatade så. Djuren hade tagit sitt förnuft till fånga och stannat inne, så det var ont om spår. Några hyfsat färska rävspår identifierades iaf, och harar verkar det finnas några st.

Ibland kan Nils vara lite kinkig på att äta, då brukar jag ta till mitt hemliga vapen... Mamma Mi-filmen. Den dök upp när jag letade efter Mamma Mu-klipp på Youtube och Nils äter som aldrig förr när jag spelar den på mobilen. Jag har tänkt att detta kanske kan påverka hans framtida musikala liv lite väl mycket, så idag spelade vi Gagnam Style istället. Det kanske inte är mycket bättre, men det ger iaf lite variation så han inte bara blir ett ABBA-fan. Vi får nog se över det här lite mer strategiskt...


Olle får skjuts av Nellie!

Det var inte jättepopulärt att sitta bredvid varandra, Nils blir lite avundsjuk.

Nils tittade lite på TV i Knohult.

Mycket snö hade det kommit ute på höglandet. Djuren hade valt att ta det lugnt också i ovädret.

Nils busade mycket med sin farmor. Han älskar att bygga klossar och torn. Han applåderar glatt varje gång han lyckas med något:)
Gagnam Style

"-Pappa jag lovar, jag är mätt nu och vill gå och leka!" Obs, det är gröt och inte gråt under ena ögat:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar