Bloggportalen Statistik

fredag 4 januari 2013

Potta och lökar

Igår när svärföräldrarna kom på besök så hade de köpt en potta till Nils och påsklilje-lökar till oss! Nils gillade pottan och satt på den utan att göra motstånd. Men roligast ryckte han var att ta i och ut den uttagbara pottan ur själva sitsen, blev lite som en plocklåda ju! :) Stort tack hälsar vi och Nils! 

Jag har läst på lite om det här med pott-träning och vid ca. 1, 5 års ålder kan man börja pott-träna. Vi kanske börjar i sommar och ser hur det går! Sen börjar Nils på dagis i oktober och då kanske han blir inspirerad av de större barnen där som kan gå på toaletten själva..? Ja, vi får hur se hur det blir med det när tiden är kommen! Svärfar hade läst om barn som började pott-tränas redan vid 3 månaders ålder och som var då blöjfria vid 9 månader! Låter helknäppt! :)

Idag är Pontus och jagar och Nils fick följa med och va med farmor. Jag håller på och gör Janssons till ett helt kompani känns det som! :) När jag är färdig så ska jag sätta lökarna och sen eventuellt bege mig till gymmet..! Jo, men det ska jag, trots att jag fortfarande har träningsvärk från helvetet kvar från förra passet! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar